A Ferenczi Épületgépészeti Kft. (CU Group) 2021-ben egy új raktárközponttal egybeépített bemutatótermet és irodakomplexumot létesített Kistarcsán. A majdnem 2 hektáros területen egy 3200m2-es épületet alakítottak ki, melyben magasraktári logisztikát is terveztek. A Vision-Software cégcsoport nem csak raktárlogisztikai tanácsadással és egyedi fejlesztésekkel, hanem jelentős IT kivitelezéssel is támogatta a projekt sikeres megvalósítását. A projekt fő célja volt, hogy az új központban megvalósuljon a tárhelyes és adatgyűjtős áruátvétel illetve elpakolás, a töltési- és a szedési feladatok pontos menedzselése, valamint a kiszállítások korszerű tervezése. A projekt 95%-ban kész, már csak a speciális, egyedi kedvezményes előrendelések módszerének folyamati kialakítása és ezen áruk kiszállításának koordinálása van hátra.
Alapfelállás
Mivel a projekt egy zöldmezős beruházás volt, a raktár is újonnan épült. Ennek eredményeként nem voltak kialakult mechanizmusok, gyakorlatilag minden logisztikai folyamatot az alapoktól kellett megtervezni. Még nem volt épület, így munkatársaink a tervrajzok alapján alakították ki az optimális folyamatokat. Az építőipari csúszások miatt, az eredetileg pár hónaposra tervezett projekt végül több mint 1 éves lett, jelentős utókövetési munkákkal.
Folyamatok
Az áruk valós idejű mozgatása a raktáron belül rádiófrekvenciás adatgyűjtő eszközökkel történik. A raktáros ezzel szed, ezen tudják adminisztrálni az áruk bármilyen mozgatását. A raktárban a szedések 99%-a gyűjtőszedés. Az eszközök a szedések tervezésében is segítenek, mivel sok szedési eszköztípus van: pl. kézzel szedőkocsiba, kézzel raklapra, manup targoncával szedés, sima targoncával pedig töltenek.
Az RF eszközök az áruátvételnél is hasznosak, szállítólevél alapján felvisszük, hogy milyen termékek érkeztek és ha hiba van, például kevesebb darab jön egy adott termékből, akkor az rögtön kiderül. Az Eltérésről jegyzőkönyv készül, így az átvétel tud folytatódni és a raktár működését nem akasztja meg a hiány/többlet.
Eredmények
A projekt eredményeként kialakított tárhelyes magasraktár előnye, hogy az ügyfél azonnali és valós készlet adatokat láthat az OCTOPUS 8 ERP Rendszerben. Egyszerűbbé, hatékonyabbá és legfőképp mérhetővé váltak mind a klasszikus, mind pedig az egyedi raktári folyamatok. Minden polchoz egyedi tárhelykód van rendelve, ami nagyban segíti az új munkaerő raktárban való eligazodását és betanulását, valamit a készletkezelés pontosságát. Mindent összevetve lecsökkent az egy értékesítésre vonatkozó logisztikai idő, melynek eredményeként azonos erőforrás mellett, több vevőt tud ügyfelünk kiszolgálni.