A VECTRA-LINE Plus Kft. - irodaszer kis- és nagykereskedés - zöldmezős beruházás keretén belül nemrég egy új, 3300 négyzetméteres raktárközpontba költözött Mogyoródra, ahol tárhelyes raktárat alakítottunk ki.
„Régi raktárunk eléggé zegzugos és sok tekintetben nem volt megfelelő a hatékony működésünkhöz, így elsődleges szempontunk egy jól átlátható, hatékony raktárépület megépítése volt. Cégünk életében az egyik legfontosabb terület a raktározás, hiszen a jelenleg közel 13.000 féle terméket 24 órán belül el kell juttatnunk viszonteladóink, B2B és B2C partnereink részére. A projekt során minden gördülékenyen ment a Vision-Software segítségével; a tervezés, a fejlesztések, a bevezetések és a költözés is problémamentesen zajlott, valamint az éles indulás során sem volt olyan nehézség, amit ne tudtak volna gyorsan orvosolni.” – mondta el Kárpáti Márk, ügyvezető.
Az új raktárban targoncás töltést és szedést vezettünk be, illetve RF adatgyűjtő használatával lehetővé vált a termékek könnyű azonosítása, a készletek pontos nyomon követése és kezelése.
Az előkészületek két szálon futottak. Már a tervezés során bekapcsolódtunk, a raktárépület elkészült tervéhez alkalmazkodva, segítettük annak hatékony helykihasználását és a raktári folyamatok optimalizálását. Az RF adatgyűjtő eszközök és a bevezetett folyamatok segítik a termékek gyors megtalálását és kiválasztását, amely növeli a hatékonyságot és csökkenti a keresési időt.
Emellett a régi raktárban már az utolsó 1-2 hónapban elindítottuk azokat a folyamatokat, amik már ott is megoldhatók voltak pl.: a raklapos áruátvételt, a targoncás töltést, hogy ne minden új folyamatot egyszerre kelljen megismerni az új raktárban. Targoncával egész, bontatlan raklapokat tudnak szedni is, ez szintén időt takarít meg és növeli a raktár teljesítményét.
Az első emeleten salgó polcos tárhelyek kerültek kialakításra, itt az apróbb termékeket tárolják, míg a magas polcos állványrendszereken a nagyobb raklapos termékeket. Ez a logikus tárolási rend lehetővé teszi, hogy a szedési folyamat gyorsabb legyen, csökkentve a kiszolgálási időt és javítva a vevői elégedettséget. Kialakítottunk náluk gyűjtőszedést, amelynek célja, hogy több vevő rendelését egyszerre tudják szedni, így a raktáros egy bejárással, több partner rendelését is ki tudja szedni egyszerre.
Új fejlesztésünk eredményeként a szedés végén végellenőrző folyamatként, már mérlegeléssel is lehetséges a szedések ellenőrzése. Octopus 8 ERP-ből tudjuk, hogy az adott szedések ládáihoz milyen összsúly tartozik, így nem csak vonalkódokkal lehet ellenőrizni, hogy minden termék össze lett-e az adott rendelésben készítve, hanem tömeg alapján is.
A projekt vezetője a Vision-Software oldaláról Éhmann Ádám volt, a VECTRA-LINE oldaláról pedig Kárpáti Márk.