Az Exor Kft. elsősorban csapágy-, kenőanyag és karbantartási anyagok kereskedelmével foglalkozik, de termékei között munkavédelmi, hegesztéstechnikai termékek, szerszámok is megtalálhatók. Több, mint 70 ezer terméket forgalmaz, amelyek a kaposvári, központi telephelyen és további hat üzletben vásárolhatók meg országszerte (Kaposvár, Pécs, Szeged, Keszthely, Marcali, Zalaegerszeg), illetve a webshopon keresztül.
Első körben a központi raktár tárhelyessé alakítása volt a feladat, továbbá bevezetésre került az RF-es áruátvétel, elpakolás és szedés folyamata, így lehetővé vált az áruk valós idejű mozgatásának követése a raktáron belül. A feladat komplexitását a jövedéki termékek forgalmazása (pl.: kenőanyagok) is nehezítette, mivel ezeket külön jövedéki raktárban kellett kezelni az új tárhelyes és RF-es folyamatokat is figyelembe véve.
A raktár felépítése ráadásul nem szokványos. Több különálló épülete és C+C része is van, amelyeket az Octopus 8 ERP-ben logikailag egy raktárként kezelünk, a jövedéki termékek kivételével. A jövedéki termékeknek külön tárhelyes raktár lett kialakítva és itt is bevezetésre kerültek az RF-es folyamatok.
Az átállás után a raktári utasítás menedzser (RUM) segítségével nyomon követhető, hogy mely szektorban hol tartanak a szedési folyamatok, illetve erről a felületről elvégezhető a számla, a szállítólevél elkészítése és a raktári kiadás is.
Fontos feladat volt továbbá a telephelyek közötti árumozgatások nyomon követése, mivel vannak központi beszerzésű és telephelyes beszerzésű termékek is. A különböző telephelyek közötti árumozgatásra automatizmusok lettek kialakítva.
A központi telephelyen áruátvétel során, külön kezelik azokat a cikkeket, amelyek konkrét megrendelésre érkeznek, vagy olyan központi beszerzésű termékek, amelyeket a többi hat telephelyre szállítanak ki.
Mivel a C+C raktárakban a vevő bárhonnan elveheti a terméket, nehéz fenntartani a precíz tárhelyes működést. Szintén gondot jelent, hogy a C+C raktárban lassabb a termékkihelyezés, mivel úgy kell kihelyezni a polcra az árut, hogy azt a vevő meg is találja. Ezeket a problémákat az Octopus 8 ERP C+C kezelésével és egyedi lekérdezésekkel oldottuk meg.
Közös célunk, hogy a fenti folyamatok az EXOR Kft. összes többi telephelyén is bevezetésre kerüljenek.
Projektfelelősök: Mihalicsné B. Gabriella, Exor Kft. és Éhmann Ádám, Vision-Software Kft.