Raktárlogisztikai és BPR tanácsadás
Raktárlogisztikai és BPR tanácsadás
A mai válságokkal sújtott időszakban az üzleti folyamatok optimalizálása különösen fontos a cégek számára, hogy túléljék a piaci változásokat és javítsák az üzleti teljesítményüket.
Fennállásunk óta több száz ügyfél választott minket, így az elmúlt évek projekttapasztalataival jelentős tudást tudtunk felhalmozni. Számtalan vállalkozást láttunk különböző működéssel, de közös céllal, így amikor még az ügyfeleink nem, gyakran mi már akkor látjuk az esetleg még fel sem merült kérdésekre is a választ.
BPR tanácsadás
Az Octopus 8 ERP rendszer bevezetése – későbbiekben pedig annak továbbfejlesztése - során az addig használt üzleti folyamatok alapos átgondolása elengedhetetlen. Legyen szó irányítási vagy work-flow rendszerekről, a munkatársak feladatköreiről, a szervezeti struktúráról, vagyis a munkafolyamatok működéséről összességében.
Az általunk nyújtott BPR tanácsadás (Business Process Reengineering) célja a hatékonyság javítása, a költségek csökkentése és a termelékenység növelése az üzleti folyamatok újragondolásával, illetve átalakításával.
Cégünk szakértői segítenek az adott cég jelenlegi üzleti folyamatainak elemzésében, meghatározzák a hiányosságokat és a lehetőségeket ezen folyamatok javítására. Végül segítünk az új üzleti folyamatok kialakításában, amelyek jobban illeszkednek a vállalat céljaihoz és szükségleteihez. Az alapoktól felmérjük a vállalkozás folyamatait, megvizsgálva az egyes területi célokat és feladatokat. A folyamatmenedzsmentet helyezzük a fókuszba és segítünk megfogalmazni a fejlődés útját, illetve irányát.
A tanácsadás rávilágíthat az összes régi és elavult munkamódszerre, és ezek újratervezésével jelentős javulás érhető el a korábban kritikus területeken, fejlődést tapasztalhatunk a vállalkozás szolgáltatásainak minőségében, pl. a válaszidő, a kiszolgálás hatékonysága és gyorsasága, illetve a vevőelégedettség tekintetében, amely a költségek alakulására is kedvező hatással lesz.
A folyamatszervezés során érintett területek lehetnek még többek között, a könyvelési módszerek átdolgozása, a kintlévőség kezelése, a szervízfolyamatok optimalizálása, a szállítói rendelések rendszerezése és a tárhelyes raktár kialakítása.
Raktárlogisztikai tanácsadás
A raktárlogisztikai tanácsadás csak meglévő partnereinknek érhető el, akik már rendelkeznek Octopus 8 ERP rendszerrel. Célja, hogyan alakítsuk át közösen az adott cég raktári folyamatait, oly módon, hogy azok a megváltozott körülményeket figyelembe véve támogassák további működését.
Mikor van egy cégnek raktárlogisztikai tanácsadásra szüksége? Többek között az alábbi esetekben:
- a bevezetés óta eltelt években változott a cég forgalma, termékpalettája, ezért újra kell gondolni a folyamatokat
- a cég forgalmi növekedését a mostani raktári működése gátolja vagy lassítja
- a raktár költözése vagy új raktár építése kapcsán az új fizikai adottságokhoz és elvárásokhoz alakítjuk ki az új folyamatokat.
A megfelelő raktárlogisztika kialakításával mindezekre tudjuk a közös választ, szakértő kollégáink segítenek a lépések kidolgozásában és a folyamatok optimalizálásában.
Alapvető célkitűzés, hogy javuljon a hely kihasználtsága, pontosabb, hibamentesebb és mérhető legyen a raktár működése. Lényeges kritérium, hogy a raktári folyamatok gyorsuljanak, kiemelten a komissiózási feladatok körében és kevesebb erőforrással lehessen ellátni az eddigi feladatokat, vagy az adott erőforrással több feladatot lehessen ellátni.
Az eddigiek teljesülésén túl a folyamatok testreszabásával, precíz kialakításukkal és optimalizálásukkal lehet még jobb eredményeket elérni.