Pénzügy

Pénzügy

Bővebb tartalom

Pénzügy

A Pénzügy modul az Octopus 8 ERP rendszeren belül a pénzügyi nyilvántartásokat és funkciókat foglalja magába.

A rendszer folyószámla kezelésében jellemzően integrációs feladatokat lát csak el, hiszen az értékesítésből, beszerzésekből, szerviz tevékenységből származó tételek, azok keletkezési (forrás) helyén kerülnek felvezetésre. Azonban a teljes pénzügyi folyószámlához még hiányzó napi bank- és pénztárbizonylatok rögzítése már e modulban történik. A vevői követelések és szállítói tartozások nyomon követésén keresztül információk gyűjthetők a várható bevételekről és kiadásokról, határidős kintlévőségekről.

Az Octopus 8 ERP rendszer pénzügyi modulja az alábbi főbb funkciók ellátását biztosítja:

  • Vevői, szállítói és egyéb folyószámlák kezelése
  • Hitelkeret kezelés
  • Számlák elektronikus iktatása (scannelése) és igazolási folyamatának kezelése
  • Forintos és devizás bizonylatok, pénztárak, valamint bankszámlák kezelése
  • MNB árfolyamok automatikus letöltése
  • NAV bejövő számlák automatikus letöltése
  • POS terminállal adatkapcsolat
  • Speciális fizetési eszközök kezelése (kompenzációk, scontó elvezetések, faktorálások, értékvesztések, átértékelések stb.)
  • Adott és kapott előlegek kezelése
  • Adatkapcsolat az elektronikus banki terminálokkal
  • Teljes pénzügyi levelezés (akár papír alapon, akár elektronikus úton)
    • fizetési felszólítások
    • egyenlegközlők
    • kompenzációs levelek
    • késedelmi kamatlevelek 
  • ÁFA bevallás és kapcsolódó bevallások kezelése
  • Kintlévőség kezelés
  • Intrastat és környezetvédelmi termékdíj bevallás
  • Elektronikus számlázás és elektronikus másodpéldány megőrzés
  • Adatkapcsolat a Bisnode céginformációs rendszerrel

Főkönyv

A Főkönyvi modul az Octopus 8 program számviteli adatainak összegzésére szolgál. Funkciója, hogy az egyes analitikus alrendszerekben és a főkönyvben rögzített tételeket összefogja és a vállalkozás gazdálkodásról egységes, teljeskörű képet adjon. A modul valós idejű (feladások nélküli) kapcsolatot tart fenn az Octopus 8 rendszer többi moduljával. A közös és integrált adatbázis használata révén folyamatosan biztosított az analitikus rendszerek és a főkönyv közötti átláthatóság. A főkönyvi könyvelésből egyetlen gombnyomásra az adott könyvelési tétel forrása, bizonylata megjeleníthető.

  • Automatikus kontírozási szabályrendszer
  • Főkönyvi zárások (havi, negyedéves, éves vagy tetszőleges időszakra szóló)
  • 7 könyvelési dimenzió
    • projekt, költséghely, gyűjtő
    • 4 szabadon definiálható további dimenzió
  • Főkönyvi jelentések
    • számviteli törvény szerinti mérleg és eredménybeszámoló
    • egyedi kontrolling és report igények szerinti főkönyvi kimutatások
    • főkönyvi adatok Excelben való felgyűjtése beépített függvények segítségével 
  • Könyvelési tételek fogadás Excelből (pl. év végi elhatárolások, havi bérfeladás stb.)
  • Audit XML export (Referencia könyvvizsgáló szoftver)
  • Tárgyi eszköz nyilvántartás
    • aktiválások
    • automatikus értékcsökkenés számítás
    • tárolóhelyek 
    • tárgyi eszköz leltár
    • eszköz bérbeadás