
Pénzügy
Pénzügy
A Pénzügy modul az Octopus 8 ERP rendszeren belül a pénzügyi nyilvántartásokat és funkciókat foglalja magába.
A rendszer folyószámla kezelésében jellemzően integrációs feladatokat lát csak el, hiszen az értékesítésből, beszerzésekből, szerviz tevékenységből származó tételek, azok keletkezési (forrás) helyén kerülnek felvezetésre. Azonban a teljes pénzügyi folyószámlához még hiányzó napi bank- és pénztárbizonylatok rögzítése már e modulban történik. A vevői követelések és szállítói tartozások nyomon követésén keresztül információk gyűjthetők a várható bevételekről és kiadásokról, határidős kintlévőségekről.
Az Octopus 8 ERP rendszer pénzügyi modulja az alábbi főbb funkciók ellátását biztosítja:
- Vevői, szállítói és egyéb folyószámlák kezelése
- Hitelkeret kezelés
- Számlák elektronikus iktatása (scannelése) és igazolási folyamatának kezelése
- Forintos és devizás bizonylatok, pénztárak, valamint bankszámlák kezelése
- MNB árfolyamok automatikus letöltése
- NAV bejövő számlák automatikus letöltése
- POS terminállal adatkapcsolat
- Speciális fizetési eszközök kezelése (kompenzációk, scontó elvezetések, faktorálások, értékvesztések, átértékelések stb.)
- Adott és kapott előlegek kezelése
- Adatkapcsolat az elektronikus banki terminálokkal
- Teljes pénzügyi levelezés (akár papír alapon, akár elektronikus úton)
- fizetési felszólítások
- egyenlegközlők
- kompenzációs levelek
- késedelmi kamatlevelek
- ÁFA bevallás és kapcsolódó bevallások kezelése
- Kintlévőség kezelés
- Intrastat és környezetvédelmi termékdíj bevallás
- Elektronikus számlázás és elektronikus másodpéldány megőrzés
- Adatkapcsolat a Bisnode céginformációs rendszerrel
Főkönyv
A Főkönyvi modul az Octopus 8 program számviteli adatainak összegzésére szolgál. Funkciója, hogy az egyes analitikus alrendszerekben és a főkönyvben rögzített tételeket összefogja és a vállalkozás gazdálkodásról egységes, teljeskörű képet adjon. A modul valós idejű (feladások nélküli) kapcsolatot tart fenn az Octopus 8 rendszer többi moduljával. A közös és integrált adatbázis használata révén folyamatosan biztosított az analitikus rendszerek és a főkönyv közötti átláthatóság. A főkönyvi könyvelésből egyetlen gombnyomásra az adott könyvelési tétel forrása, bizonylata megjeleníthető.
- Automatikus kontírozási szabályrendszer
- Főkönyvi zárások (havi, negyedéves, éves vagy tetszőleges időszakra szóló)
- 7 könyvelési dimenzió
- projekt, költséghely, gyűjtő
- 4 szabadon definiálható további dimenzió
- Főkönyvi jelentések
- számviteli törvény szerinti mérleg és eredménybeszámoló
- egyedi kontrolling és report igények szerinti főkönyvi kimutatások
- főkönyvi adatok Excelben való felgyűjtése beépített függvények segítségével
- Könyvelési tételek fogadás Excelből (pl. év végi elhatárolások, havi bérfeladás stb.)
- Audit XML export (Referencia könyvvizsgáló szoftver)
- Tárgyi eszköz nyilvántartás
- aktiválások
- automatikus értékcsökkenés számítás
- tárolóhelyek
- tárgyi eszköz leltár
- eszköz bérbeadás